czwartek, 22 maja 2014

Maślane ciasto z rabarbarem

Wspaniałe maślane ciasto, które sprawdza się zawsze.  Dzisiaj przyszedł czas żeby upiec go z rabarbarem. Jeśli  się skusicie i upieczecie, zapewniam że nie będzie to Wasz jednorazowy wypiek z tym ciastem. Wrócicie do tego przepisu używając  różnych innych owoców  J
 


(na foremkę 29x34cm)
Składniki:
25 dag masła
20 dag  cukru
1 cukier waniliowy
25 dag mąki pszennej
4,5 dag mąki ziemniaczanej (ok. 4 łyżki)
5 jajek
1 łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
1 kg rabarbaru
6 łyżek cukru do posypania rabarbaru
 
Wykonanie:
Rabarbar obrałam, umyłam i zostawiłam na papierowym ręczniku, żeby go osuszyć. Pokroiłam na kawałki i wrzuciłam na rozgrzaną suchą patelnię, wsypałam cukier, przemieszałam i kiedy puścił sok przełożyłam na durszlak.
 

Foremkę wyłożyłam papierem do pieczenia. 
Piekarnik nagrzałam do 180 °C.
Zmiksowałam masło z cukrem,  cukrem waniliowym i szczyptą soli. Ciągle ucierając wbijałam po jednym jajku. Połączyłam obie mąki i proszek do pieczenia.  Przesiałam do masy i mieszałam do czasu otrzymania gładkiego ciasta.
Foremkę wypełniłam ciastem, na wierzchu ułożyłam rabarbar odsączony z soku.
Wstawiłam do piekarnika na 45 minut.
 

Obsypałam cukrem pudrem. Nie mogłam się doczekać i spróbowałam jeszcze ciepłe J Pyszne, delikatne, puszyste... maślane ....
 

Zapraszam do przepisu, zachęcam do upieczenia tego ciasta.
 

 


 
Myślę, że pozostaniecie wierni smakowi takiego ciasta. Życzę SMACZNEGO! Krys

 

37 komentarzy:

  1. Wygląda pysznie, a do tego chyba bardzo szybko i łatwo się go robi, pewnie masz racje, u mnie z truskawkami będzie :):):)
    Pozdrawiam:*

    OdpowiedzUsuń
  2. robię podobne z rożnymi owocami , ale z rabarbarem jeszcze nie próbowałam muszę to nadrobić ☺

    OdpowiedzUsuń
  3. uwieeeelbiaaam :) omnomnommm <3

    OdpowiedzUsuń
  4. pysznie wygląda, a ja bardzo lubię takie ciasta z rabarbarem :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zawsze ZAWSZE o tej porze roku gości w moim domu - pychotka! :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Upiekę na pewno! Wygląda bosko :)

    OdpowiedzUsuń
  7. wygląda pysznie a na pewno jeszcze lepiej smakuje, lubię kwaskowe ciasta.

    OdpowiedzUsuń
  8. takie ciacha to ja lubię :)!! i sobie zrobię ,a co! :)

    http://lamodalena.blogspot.com/


    OdpowiedzUsuń
  9. Miałam w weekend piec drożdżowca z rabarbarem, ale może zmienię koncepcję.

    OdpowiedzUsuń
  10. piękne :) sezon na rabarbar trwa, cieszmy się smakiem :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszne i delikatne - i tak właśnie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Oj! Krysiu, kusisz, skubnę sobie troszkę, bo jeszcze w tym roku z rabarbarem nie robiłam....pozdrawiam serdecznie....

    OdpowiedzUsuń
  13. Super się prezentuje :) Pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Krystynko, ciasto z kokardką miętową bardzo zachęcające, właśnie przez prostotę przepisu i wykonania.
    Robię podobnie, ale rabarbaru nie podsmażałam, po prostu taki surowy układałam na cieście, podoba mi się Twój sposób, będę tak robić.POzdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Bożenko. Ten patent na podsmażanie rabarbaru podpowiedziała mi koleżanka. Doskonały sposób. Polecam :)

      Usuń
  15. Krystynko,wałek do cięcia ciasta w kratkę kupiłam TUTAJ
    Dziękuje za miły komentarz u mnie.Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  16. Piekę kolejne ciasto z rabarbarem. Do tej pory piekłam kruche. Ale zachęciłaś mnie tym maślanym. Więc jutro upiekę. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Krysiu jak zawsze cudne ciasto, uwielbiam placek z rabarbarem przepis ciekawy pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. ale ciacho, wypróbuję Twój przepis ale może z innymi owocami

    OdpowiedzUsuń
  19. Musi pięknie pachnieć :) Maślane z rabarbarem - pyszotka :)

    OdpowiedzUsuń
  20. już sobie wyobrażam jakie pysznie wilgotne musiało być ciacho!!
    Pięknie wygląda, a że bardzo lubimy rabarbar to sie częstuję:)
    pozdrawiam cieplutko, buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wczoraj upiekłam to ciasto. Wyszło idealnie pysznie. Teraz to maślane ciasto będę używać jako baza do ciast z owocami. Pozdrawiam, Sylvia

    OdpowiedzUsuń
  22. Słodycze muszę omijać szerokim łukiem. Ale jak tu ominąć widząc takie ciasto. Upiekę mini wersję, bo muszę spróbować a i mąż się załapie :) :) ANA

    OdpowiedzUsuń
  23. Oj Krysiu, ja przez Ciebie nie schudnę. Zjadłam całe... :) Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) My też zjedliśmy i śladu już po nim nie ma.... Muszę pomyśleć o następnym deserze :)

      Usuń
  24. Świetny przepis Krysiu, muszę go koniecznie wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  25. pyszne, pyszne, pyyyyszneeee:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Przepis wydaje sie prosty, a ciasto Krysiu wygląda bardzo apetycznie, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Upiekłam dzisiaj to ciasto. Warto było. Ale szkoda, że upiekłam małą blaszkę. Polecam:))) P.

    OdpowiedzUsuń
  28. Wielka szkoda,że rabarbar nie rośnie wszędzie ,pyszne ciasto.

    OdpowiedzUsuń
  29. Doskonałe ciasto. Jedno z najukochańszych :) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  30. Porywam kawałeczek...duży... do herbatki!

    OdpowiedzUsuń
  31. Przepis bardzo dobry i bardzo łatwy. Warto z niego korzystać.Zrobiłam to ciasto.Wyszło doskonałe, bardzo smaczne .A jak smakuje do kawy ...mniam ,mniam .Polecam i dzięki za wszystkie wspaniałości na Twoim blogu:)))

    OdpowiedzUsuń